Miután nyár végén a jászságiak szavazáson dönthették el, hogy szerintük melyik négy számjegyű út felújítása a legsürgetőbb, Szekeres Imre az eredményeket javaslatként megküldte az illetékes miniszternek, Németh Lászlónénak, valamint a megyei útbiztosnak, Boldog Istvánnak. A kormány képviselői azonban nem adtak érdemi választ Szekeres Imrének: válaszukban sem konkrét tervek, sem javaslatok nincsenek, így a jászságiak javaslata, akarata egyelőre nem kapott kormányzati támogatást. Ezért javaslatot nyújt be a költségvetéshez, hogy a három legtámogatottabb útat 2014-ben felújítsák.
Szekeres Imre országgyűlési képviselő kezdeményezésére a jászságiak nyár végén egy hónapon keresztül szavazhattak arról, hogy melyik négy számjegyű út felújítását tartják a legsürgetőbbnek – a jászságiak összesen kilenc út közül választhattak.
Eszerint a szavazók túlnyomó többsége, 38 százaléka a Jászalsószentgyörgy-Jászladány-Tiszasüly (3226-os és 3224-es utak) út felújítását tartja a legsürgetőbbnek. Ezt követi a jászdózsai bekötőút Jászárokszállás és Jászjákóhalma irányából 17 százalékkal, majd a Jászapáti-Jászkisér közötti útszakasz 14 százalékkal.
A Jászárokszállás-Jászágó-Pusztamonostor, Jászboldogháza-Jászberény és Jászkisér-Tiszasüly útszakaszok mindegyike 6 százalékot kapott, és nem sokkal maradnak el mögöttük a Jásztelek-Jászjákóhalma és a Jászfényszaru-Boldog utak 5-5 százalékkal. A jászságiak szerint a Jászfényszaru-Zsámbok-Vácszentlászló út felújítása a legkevésbé sürgető.
A szavazási eredményeket Szekeres Imre országgyűlési képviselő javaslatként megküldte az illetékes miniszternek, valamint a megyei útbiztosnak is. A képviselő akkor úgy nyilatkozott, hogy „ez a Jászság igazi programja – amit közösen, az itt élők véleményét kikérve alkotunk meg”. Elmondta azt is, hogy a fideszes kormány 2010 óta egyetlen jászsági út korszerűsítéséről sem döntött – a Jászboldogháza-Jánoshida, Jászapáti-Jászszentandrás, Jászberény-Jászfelsőszentgyörgy közötti utak most befejezett felújításáról ugyanis még az előző, szocialista kormány határozott és rendelte hozzá az uniós pénzt. A 31-es út felújításáról még szintén a szocialisták döntöttek, a megújult utat pedig már egy éve át kellett volna adni a forgalomnak. Hozzátette azt is, hogy eddig a Jászság nem kapott mást, mint útdíjat és növekvő adókat, hiszen csak azoknak a felújításoknak kezdtek neki, melyekhez még a szocialisták teremtették elő a pénzt 2010-ben. Éppen ezért, hogy ha a képviselőknek és a kormánynak fontos az itt élő emberek véleménye, nem vehetik félvállról az akaratukat, és még ebben a ciklusban nekikezdenek a felújításnak – mondta.
Az illetékes miniszter, Németh Lászlóné, valamint a megyei útbiztos, Boldog István azonban nem reagált érdemben Szekeres Imre megkeresésére – így a jászsági emberek javaslatára, akaratára nem érkezett támogató válasz a Fidesz-kormány részéről.
Szekeres Imre szerint Boldog István a konkrét, nevesített kérdésekre egy negyedoldalas, semmitmondó, minden konkrétumot nélkülöző levelet küldött – mert ezt válasznak nem lehet nevezni. Boldog István egy olyan klisét, sablont küldött válaszképpen, amelyet bármelyik megyei biztos az ország bármelyik térségébe elküldhetett volna. A lényegről azonban mélyen hallgat: Támogatja-e a lakosság kérését? Hajlandó-e a megnevezett utak megújulásáért tenni valamit.
Németh Lászlóné miniszter levele sem tartalmaz több konkrétumot, mindössze annyit közöl, hogy jelenleg három útfelújítási csomaggal számol a tárca – ezek egyike sem ad megoldást a jászsági négy számjegyű utak felújítására. Így tehát sem a miniszter, sem a fideszes országgyűlési képviselő, megyei útbiztos nem szánt egyetlen szót sem a jászsági utakra vonatkozó kérdésekre.
Szekeres Imre szerint két eset lehetséges: nem akarnak, vagy nem tudnak ezzel foglalkozni. Mindkettő nagy baj, és a kormány alkalmatlanságát bizonyítja. Mindenesetre méltatlan és szégyenteljes, hogy így kezelik a jászsági emberek akaratát.
Ezért Szekeres Imre módosító javaslatokat fog benyújtani a jövő évi költségvetéshez, amelyekkel megteremtené a felújítások pénzügyi forrását. A sok esetben fölöslegesen elpazarolt százmilliárdokból ugyanis értelmes célokra, így például a jászsági utakra kellene inkább pénzt biztosítani.