Az előző kormány számos jászsági út felújításáról döntött, még akkor megkezdődött az előkészítés, 2010 után, az új kormányzati ciklusban azonban megakasztották a munkálatokat, és egyetlen felújítás sem kezdődött el. A pénz rendelkezésre állt, a döntés megszületett, Dr. Szabó Tamás és Pócs János a térség két fideszes országgyűlési képviselője azonban most mégis beismerte, a felújítások jelentős része ebben a ciklusban már nem kezdődhet el.
Már rég járnunk kellene az előző kormányzati ciklus döntései alapján felújított utakon: a 31-es út megyei szakaszának felújítását 2012 júliusára, a Jászapátin átvezető szakaszát pedig még 2011. augusztusra kellett volna elkészíteni. Ugyanez igaz a 32-es út felújítására is: sem a tavaly júliusi határidő nem lett betartva, de a Jászberényi elkerülő szakasz megépülése sem kezdődhet el 2015 előtt, pedig a kormányváltás előtt biztató tárgyalások zajlottak arról a közlekedési minisztériumban, hogy már 2014-ben átadják a forgalomnak az elkerülő út harmadik ütemét.
Nem készült el a Jászfelsőszentgyörgy-Jászberény összekötő út és a Jászboldogháza-Jánoshida összekötő út 9-9 kilométeres szakasza; valamint a Jászapáti-Jászszentandrás összekötő út több mint 5 kilométeres szakaszának felújítása sem. Pócs János a napokban büszkén jelentette ki, hogy a közbeszerzési eljárás indításánál tart a Jászboldogháza-Jánoshida és Jászapáti-Jászszentandrás településeket összekötő utak felújításának előkészítése. A gond csak az, hogy 2009 végén a megyei közútkezelő úgy nyilatkozott, hogy 2010-ben megindul a felújítás. Azonban a Fidesz kormányra kerülése után nem történt semmi. Majd néhány hónap múlva a megyei közútkezelő már úgy számolt, hogy 2011 májusában indul meg a közbeszerzési eljárás. Ennek tükrében Pócs János bejelentése a közbeszerzés idei indításáról az eddigi tehetetlenség beismerése.
A pénz tehát rendelkezésre állt – erről még az előző kormányzati ciklusban döntöttek –, és az előkészítési munkálatok is megkezdődtek még a 2010-es kormányváltás előtt. Ám ebben a kormányzati ciklusban mindeddig egyetlen útfelújítás sem készült el.
Az üggyel kapcsolatban Szekeres Imre jászsági országgyűlési képviselő írásbeli kérdéssel fordult Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszterhez, melyben tájékoztatást kért a felújítások elmaradásáról, illetve annak okairól.
Szekeres Imre – aki 2010-ig az Alsó-Jászság egyéni országgyűlési képviselője volt – a JászBlognak elmondta: az előző parlamenti ciklusban minden rendelkezésére álló eszközzel segítette a jászsági közúthálózat felújítását. Így számos út felújítására sikerült támogatást szerezni: rendelkezésre álltak a pénzügyi források, és megindult a felújítási munkálatok előkészítése is. Az új kormány hivatalba lépését követően azonban elakadtak a munkálatok, pedig már rég járnunk kéne a felújított utakon – tette hozzá.
A képviselő szerint érthetetlen, hogy a kivitelezések, illetve az építkezés miért nem kezdődött el mind a mai napig. Mint mondta, ezért is kérdezte meg az illetékes minisztert, hogy merült-e fel olyan körülmény, ami veszélyeztette, illetve veszélyezteti a felújításra szánt pénzügyi forrásokat.
A felújítások elmaradása azért is érthetetlen, mert 2011 májusában a munkálatokat koordináló Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., valamint a Magyar Közút Nonprofit Zrt. is azt a tájékoztatást adta, hogy a kivitelezés megkezdésének késése ellenére még ebben a ciklusban, jelentős részben már 2013-ra elkészülnek a felújítások.
Ehhez képest Dr. Szabó Tamás és Pócs János beismerték, hogy ebben a ciklusban legfeljebb a 31-es út felújítása kezdődhet el a térségben. A 32-es út fejlesztésére várthatóan csak 2015-től lehet számítani, hasonlóképpen a jászberényi elkerülő megépítésére is.