2013.08.14.
16:33

Írta: JászBlog

Mikor kezdik el a 31-es út építését?

Most egy éve, hogy járnunk kellene a felújított 31-es úton, ám a beruházás mindezidáig nem kezdődött el. A felújításról még az előző kormány döntött 2007-ben, ám 2010 óta nem haladt előre a beruházás. A minisztérium azt állítja, a pénz rendelkezésre áll, csak lassú az adminisztráció, a helyi fideszes képviselők viszont – meghazudtolva saját kormányukat – azt mondták még egy éve is, sosem volt meg a beruházáshoz szükséges pénz. Mi az igazság?

Az előző, szocialista kormány 2007-ben döntött arról, hogy a 31-es út is kerüljön be az uniós pénzből felújítandó utak közé. A kormánynak Szekeres Imre jászsági képviselő is tagja volt, aki sosem tagadta, hogy sokat kellett lobbiznia azért, hogy a 31-es út felújítására is jusson uniós forrás. A kormányhatározat ekkor tartalmazta a jászberényi elkerülő út harmadik ütemét is, amivel mentesíteni lehetne a várost az óriási átmenő- és kamionforgalomtól.

A kormányváltásig nem volt csúszás

Az eredeti terveknek megfelelően az utat 2012 nyarán kellett volna átadni a forgalomnak. Ez a helyzet egészen a kormányváltásig nem változott, amit a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2009. novemberi tájékoztatója is alátámaszt.

Az első, csúszásról hírt adó tájékoztató 2010 decemberében jelent meg: a kormányváltást követően a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már arról adott tájékoztatást, hogy a beruházás előkészítése csak 2012 áprilisáig zárul le – vagyis már ekkor késéssel számoltak, hiszen áprilistól az eredetileg tervezett nyári időszakig nyilvánvalóan nem lehet egy ekkora volumenű útfelújítást kivitelezni.

Mivel azonban az előkészületek jól láthatóan ekkor sem haladtak rendben, Szekeres Imre tájékoztatást kért az útfelújítás helyzetéről. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2011. májusi válaszlevelében azt válaszolta, hogy a késlekedés oka az előkészítő eljárások bonyolultsága, illetve azok elhúzódása – ekkor már 2013. szeptemberi forgalomba helyezést ígértek, vagyis ismét kitolták a már egyszer módosított határidőt.

…amikor Pócs János meghazudtolja a saját kormányát

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azonban biztosította a képviselőt, hogy „nem merült fel olyan körülmény, amely veszélyeztette volna az útszakasz felújítására szánt pénzügyi forrást”. Ez azért fontos, mert Pócs János és a többi jászsági fideszes képviselő ekkoriban azt híresztelte, az útfelújítás forrásai sosem voltak meg, és nekik kell azt előteremteni. Ezzel azonban Orbán Viktor fideszes kormányát hazudtolták meg, hiszen a kormány elismerte: bár adminisztrációs okokból csúszik a beruházás, a pénz rendelkezésre áll.

További csúszások – már 2015-ről beszélnek

A csúszások azonban ekkor még nem értek véget: 2012 decemberében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már 2014. novemberi forgalomba helyezésről ír a korábbi 2013. szeptemberi időpont helyett. Az ismételt csúszást azzal indokolták, hogy „a kivitelezési támogatási szerződéshez szükséges adatlap – minisztériumi támogatás hiányában – a mai napig nem kerülhetett benyújtásra”. Ezzel pedig lényegében hivatalosan is elismerték a minisztérium és a kormány felelősségét.

Az újabb késlekedést látva, Szekeres Imre immár a nemzeti fejlesztési minisztertől kért tájékoztatást. Német Lászlóné miniszter válaszlevelében ismét az előkészítés bonyolultságára hivatkozott, fontos azonban, hogy itt sem került említésre a Pócs Jánosék által említett pénzhiány. Ekkor tehát saját kormányuk már másodszor cáfolta meg a jászsági képviselőket. A miniszteri válaszból azonban ismételt csúszásra derül fény: a befejezés várható idejét 2015-re teszik.

Ha összeszámoljuk, a kormányváltás óta négy alkalommal csúsztatták a 31-es út felújítását:
1. először 2012. áprilisi előkészítést mondtak;
2. majd 2013. szeptemberi forgalomba helyezést ígértek;
3. ám ezt ismét kitolták 2014. novemberre;
4. legutóbb pedig már 2015-ről írt az illetékes miniszter.

A határidők folyamatosan változnak, de a probléma állandó: mi, akik itt élünk, a budapesti hivatalnokokkal és kormánytagokkal ellentétben nap mint nap használjuk a 31-es utat, ami lassan életveszélyes. A jászberényiek pedig még mind a mai napig kénytelenek elviselni a városon áthaladó, pöfékelő forgalmat, kamionokat, mert az elkerülő út a 31-es úttal együtt nem épült meg.

Szekeres Imre a sajtótájékoztatón elmondta: „ha a minisztériumban nem is tudják, a jászsági képviselőknek illene tudni, hogy a 31-es út a Jászság fő ütőere. E nélkül nemhogy fejlődés nincs, de alapvető mozgásunkban is korlátozva vagyunk. Az előző kormány tagjaként, miniszterként és jászsági képviselőként ezért lobbiztam minden erőmmel, hogy a 31-es út is kerüljön be az uniós forrásokból felújítandó utak listájába. És most minden erőmmel azon vagyok, hogy ezt a munkát, ezt a lehetőséget ne ássák alá a hivatalnokok ügyetlenkedései, a kormánypárti képviselők nemtörődömsége és tehetetlensége. Kezdjenek végre neki a 31-es út építésének!”

3 komment

Címkék: 31-es út

A bejegyzés trackback címe:

https://jasz.blog.hu/api/trackback/id/tr525460655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T_rozsa 2013.10.29. 18:41:55

Ez egy jó kérdés! Már 8-10 éve is az volt és aktuális ma is, már én magam is megfogalmaztam évekkel ezelőtt. Tényleg gyalázatos az út állapota, főként Jászberénytől a 33-as út csatlakozásáig... Aki ezt a problémát megoldja sokat segít a Jászságon.

T_rozsa 2013.10.29. 18:43:46

Ez egy jó kérdés! Már 8-10 éve is az volt és aktuális ma is. Én magam is megfogalmaztam már évekkel ezelőtt. Aki ezt megoldja, az sokat segít a Jászságon.

T_rozsa 2013.10.29. 18:45:17

Nem igazán működik a rendszer......
süti beállítások módosítása